Sunday, December 18, 2011

Ni baru namanya S E N I O R :D


Salam :')

okay hari ni memang ada orang buat aku insaf der ! eish , memang Asma kena berubah jadi baek la weh lepas nie . hehe XD thank you lah senior .

Senior ni kerja dia ajar adik2 a.k.a junior2 nih yang masih kosong . so , full kan lah ek wahai orang2 yang bergelar senior . muahaha . asal ayat aku macam tu der ?! hahak . okayokay . aku rasa selama ni memang aku dah banyak buat dosa . weh , hamaltul quran ko gitu ? ok , serious aku malu dengan ALLAH .

aku baru sedar , selama ni hidup bergelinang dengan dosa jerk . aii , sangat susah ada mulut kalau takleh nak kawal . betul weh aku cakap . lagi2 perempuan . ey , memang hobi die ah tu bercakap or dengan kata lain , mengumpat . eh jap , bukan tu je . jaga tepi kain orang ! yes , sangat tepat :D

kadang kadang an , fikir tak bila kita dengar cerita orang then kita ingat cerita tu betul . mula lah lepas tu lalu depan dia je cakap " ouh . die ni ah couple uh . bla bla bla " okay , dapat dosa dah kat situ . then balik bilik cakap kat friend(s) , weh tadi aku jumpa bla bla bla . lagi lah tambah satu dosa . fikir ah , dalam sehari berapa banyak kita semua kumpul dosa ? hehek . senangnyaa kita cakap " dosa aku boleh cover dengan aku hafal quran , sembahyang bla bla bla " Hafal Quran kita bngga then nak cover dosa semua . eish , ingat ah weh . adakah kita btul2 hayati quran tu ? Amal dengan isi quran ?

Okay , sembahyang pulak . adkah kita betulbetul khusyuk dengan sembahyang kita ? adakah kita betul2 jumpa dengan Allah masa beribadah tu ? tengok dalam sembahyang tu asyik fikir " wah . bapak ah. gempak gila movie tadi bla bla bla " hahak . len kali sebelum cakap , fikir dulu .

okay , back to the topic . weh . aku ta pernah jumpa senior yang macam nie . series aku cakap . selama ni sempoi je kalau chat dengan sape2 un . tapi tadi baru aku rasa kesedaran terhadap apa yang aku buat selama ni . ngeh3 . nak tanya , korang tahu dosa an ? alah bak kata senior tu , adeq aku un taw dosa . hahak . tapi korang taw laknat ? sebab ape laknat berlaku ? kes kita buat dosa ah . kes kita tak pandai nak jaga mulut . asyik nak su'uzzon . lama2 jadi fitnah . fitnah tu pun dapat dosa okay ? Allah pun boleh laknat kita .

fitnah makin meluas . ingat tu je . hahak . bak kata senior aku ah . so lepas ni pengajaran untuk diri ku sendiri , aku tknak mengumpat . InsyaALLAH aku boleh . and aku telah diamanahkan for something . InsyaALLAH jgak boleh jaga .

okay lepas ni tknak dah cakap pasal orang . tapi kalau aku bleh jaga lah diri aku . hidup ni banyak cabaran dari ALLAH . hanya orang yang betulbetul beriman je boleh lalui . aku nak sangat jadi one of them . kalau boleh laa .

hahak . last last baru nak cakap , sape tak suka baca post panjang panjang boleh dipersilakan tekan warna merah kat tab masing masing . aku tulis panjang un bukan sebab ape , just nak muhasabah diri aku . nk bagi kesedaran kat aku sebab selama ni dah banyak dosa aku buat . tak kira ah dosa ape pun . semua orang dalam dunia ni tak SEMPURNA kan ?! nobody perfect la :D

Sorang , tolong ajar saya untuk jadi lebih baek boleh tak ? aii , macam tak cukup je pahala aku kat dunia ney ~

Okbai , S A Y O N A R A <3 !

4 comments:

  1. yeah . i love this entry. i love my senior! hah. kak tik kak eika kak syuhada terbaik! hhaha..bagus asma . ada kesedaran sikit,

    ReplyDelete
  2. Wan : hahak , kak aminatul gano ? dio pun senior awk gop :D

    sarah : sayonara mesti ada :')

    ReplyDelete